Bewegingsopdrachtje week 3

Dag jongens en meisjes!

Klaar voor een nieuw bewegingsopdrachtje? Deze week gooien we de beentjes los en gaan we starten met lopen!

Bij de heropstart van de lessen zouden we o.a. starten met het uithoudingslopen. Het is de bedoeling dat jullie proberen om 8 min. aan één stuk te lopen. Dit mag uiteraard op je eigen tempo, dus dat mag gerust joggen zijn. Probeer je tempo aan te passen aan je eigen niveau, zodanig dat je tijdens die 8min. niet moet stappen of stoppen met lopen.

Als het nodig is, kan je a.d.h.v. volgend schema, je conditie stap per stap opbouwen. Dit is een voorbeeldje, maar je kan het gerust anders aanpakken.

  • * Start met 2min lopen –1min rust– 2min. lopen- 1min. rust– 2min lopen- 1min. rust– 2min. lopen
  • * Idem als de vorige reeks, maar nu telkens 30 sec. rusten tussen het lopen
  • * 3min.lopen- 30 sec. rust– 2min. lopen- 30 sec. rust– 3min. lopen
  • * 4min. lopen –30 sec. rust– 4min. lopen
  • * 8min. lopen aan één stuk

Probeer niet te snel te starten en hou het vol! Blijf ook goed in- en uitademen tijdens het lopen.

Veel succes en vooral veel loopplezier!

Juf Liesbeth

Reacties zijn gesloten.